هنگامی که نوبتی برای پذیرش فرا میرسد، مسئول صف میتواند با فراخوانی فرد مورد نظر او را پذیرش کند. اگر فرد مورد نظر در محل حضور نداشته باشد، مسئول صف دو کار را میتواند انجام دهد. اول اینکه با وی تماس تلفنی گرفته و او را نسبت به رسیدن نوبتش آگاه سازد یا اینکه این کار را به سیستم ارسال اعلان Waitly بسپارد.
ارسال اعلان از طریق Waitly بصورت ارسال چند مرحلهای پیامک در فواصل زمانی مشخصی صورت میپذیرد.برای این منظور باید بر روی دکمه ارسال اعلان که روبروی نام نوبت مورد تظر وجود دارد کلیک کرده تا صفحه مشابه با تصویر فوق باز شود. حال مدیر صف میتواند با زدن دکمه «اطلاع رسانی از طریق SMS» فرآیند ارسال اعلان را برای شخص مورد نظر آغاز کند. با این کار نخستین پیامک برای وی ارسال میشود و مدیر صف نیز میتواند با عدد یکی که در بالای آیکون زنگ نقش میبندد، از این موضوع آگاه گردد. همانند شکل زیر.
پس از ارسال پیامک اول مادامیکه فرد مورد نظر همچنان جهت پذیرش در محل حاضر نشود، با یک فاصله زمانی خاص، پیامک دوم برای وی ارسال خواهد شد.
در صورتی که فرد مورد نظر همچنان جهت پذیرش حضور نیابد، پیامک سوم نیز بطور خودکار برای وی ارسال میشود. با ارسال پیامک سوم، نوبت مذکور عدم حضور (No Show) تشخیص داده میشود و بطور خودکار از صف جاری حذف میگردد.
مدیر صف میتواند با تغییر تنظیمات پیشفرض، حذف شدن خودکار نوبت غایب را از صف جاری غیر فعال کند. با این کار پس از ارسال پیامک سوم، آیکون زنگ همانند شکل زیر تغییر میکند که در این صورت مدیر صف خود میتواند نسبت به عدم حضور (No Show) کردن نوبت غایب اقدام کند.
توصیه: چون دارندهٔ نوبتِ جاری با وجود ارسال اعلان هنوز به پیشخوان پذیرش مراجعه نکرده و احتمال تأخیر او وجود دارد، برای جلوگیری از معطلی صف توصیه میشود نوبتهای بعدی را فراخوانی و پذیرش کنید.
توجه: نوبتهایی که بهعنوان «عدم حضور» (No-Show) ثبت میشوند، از صف جاری خارج شده و همچنان در صفحه «صف امروز» قابل مشاهدهاند. در صورت مراجعه دیرهنگام دارنده چنین نوبتی، پذیرش یا عدم پذیرش او حسب سیاستهای همان کسبوکار تعیین میشود.